12.10.2020.Дистанційне навчання.
Виконайте завдання.
Пряма й непряма мова
Прочитайте
текст і виконайте завдання 1─ 4.
[1]
...Літо, неначе малий школярик
збирало на березі річки мушлі. [2] Воно прискіпливо оглядало кожну знахідку,
а потім, погравшись новою
цяцькою з перламутровим
виблиском, ховало її до глибоких кишень шортів... [3] Правічна ріка незворушно
котила свої води у Вічність. [4]
На течії крутилася зелена галузка, минаючи кам’яні громаддя міста. [5] На берег з-поза старої фортеці висипала
дітвора [6] Літо невдоволенно зітхнуло і хутенько
подалося подалі від людей.
Завдання 1─ 4 мають по чотири
варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну
відповідь
1.Дієприслівниковий
зворот ужито в реченні
А 1,2 Б
2,3 В
2,4 Г
4,6
2.Пунктуаційну
помилку допущено в реченні
А 1 Б
3 В
5 Г
6
3.
Однорідні члени
вжито в реченні
А 1 Б
2 В
4 Г
5
4.
Орфографічну помилку допущено у слові
А неначе (1 речення) Б
перламутровим (2 речення)
В громаддя (4
речення) Г
невдоволенно (6 речення)
Завдання
5─ 12 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ.
Виберіть правильну відповідь
5.
Потребує редагування речення
А Згадуючи своє
дитинство, я так захотіла знову побувати в ньому.
Б Не засвоївши добре
правил уживання апострофа, у мене знову були помилки.
В Супроводжуючи гостей, ми
були приємно вражені їхньою зацікавленістю нашим краєм.
Г
Зібравшись на стадіоні, спортсмени розпочали тренування.
6. Правильно розставлено розділові знаки в
реченні
А Жнива щороку мали свою
пору, освячену святами, овіяну піснями.
Б
Укріплення складалося з кількох рядів возів зсунутих і скріплених між собою.
В А в долині ледве-ледве
дзюрчить, оточений вербами та калиною потічок.
Г Десь далеко на морі,
оповитому темрявою світив вогниками пароплав.
7.Двоскладним
є речення
А
Він удома наодинці буде байдики бити.
Б
Мені пощастило не втрутитися у цю неприємну справу.
В Однак на тих фрагментах
ні імені друкаря, ні дати, ні місця друку не зафіксовано.
Г
Його то забували, то знову згадували.
8. Правильно розставлено розділові знаки в реченні
А А ріка життя
все шумить і піниться, і стогне
Б Зимове сонце
з'явилося на мить, і заховалося за
хмарами.
В Із сивої давнини існували на землі чотири
доброчесті, а саме мудрість, правосуддя, помірність, стійкість.
Г Усе
навколо: дерева, птахи, люди — сповнене весняної, пружної, нестримної сили.
9.Пунктуаційну
помилку допущено в реченні
А За своє коротке життя В. Сухомлинський, крім
30 книжок-монографій, опублікував багато наукових і популярних статей.
Б Найменшою у світі
книжкою є „Кобзар”, виготовлений майстром Миколою Сядристим.
В День вишиванки –
всеукраїнське свято, покликане зберегти споконвічні народні традиції.
Г В. Сухомлинський,
учений-педагог, полум’яний публіцист ставить у своїх творах найрізноманітніші
проблеми виховання.
10.
Правильно розставлено розділові знаки в реченні
А «Ну, з
богом!», – сказав дядько Тихін.
Б Поет підвівся
з крісла й урочисто відповів- «Моя перша вчителька.»
В В Україні
кажуть: «Веселка воду п’є.»
Г «От би Ніні
це побачити, от би вона зраділа», – пурхнула в моїй голові думка.
11.
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А Юхим підозріло
черкнув мене поглядом і в’їдливо запитав: « У тебе, жовтодзьобе, є баланс у
голові?»
Б «Ох, голубе! –
Лисиця застогнала, – Бодай би вже й не жить, як отаке терпіть!”
В «На мене хтось-то
набрехав (бодай би той добра не знав!), що я хабарики лупила,» – промовила
Лисиця
Г «Ти ще смаленого
вовка не бачив? – посунув на мене Юхим. – То побачиш! Не тепер, так в
четвер.»
12. При заміні прямої мови непрямою допущено
помилку в реченні
А Батько сказав дітям, що час
збиратися в дорогу.
Б Сам до себе говорив Тимофій, що земля
найкраще пахне восени.
В Карпо запитав, чи будете ставити паркан, чи
без паркану обійдеться.
Г Олена Петрівна запитала , хто купив Ользі
таке гарне намисто.
ІІ рівень
Завдання 13-16 передбачають
установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть
відповідник, позначений БУКВОЮ
13.
Установіть відповідність між реченням та вжитим у ньому відокремленим членом
А
Свій парус ладячи крилатий, пливти без компаса не смій! Б
Жив на Дніпрі Тарас, на прізвище Сторчак. В
Гори,
осяяні місяцем, блищать. Г
Окрім нього, у батька ще три сини та дві дочки на шиї.
|
1 відокремлені означення 2 відокремлені прикладки 3 відокремлені додатки 4 відокремлені обставини 5 уточнюючі члени речення.
|
14. Установіть
відповідність між поняттями та прикладами
А
пряма мова Б
діалог В
непряма мова Г
цитата |
1
Мати через пліт запитала сина, куди він зібрався. 2
М. Рильський говорив, що «слово «вчитель» з давніх-давен користується великою
шаною у народі». 3–
Добридень дідусю! – вітається хлопчик. 4
«Та
чим же я вам досадив?» – Ягнятко, плачучи, питає. 5
Я трохи здригнувся, очі мимоволі потяглися на північ. |
15. Установіть
відповідність між схемами та реченнями (окремі розділові знаки в реченнях
пропущено)
А
А: «П!» Б
«П!» -а. В
«П, – а, – п?» Г
«П, – а. – П!» |
1
Щось намалював розпитувала Марійка. 2
І голос сильний нам з гори, як грім, гримить Лупайте цю скалу. 3
Мої друзі – вбогі бідолахи говорить Кармелюк От мої друзі 4
Здоров
був, любий жінка говорила, а в голосі її сльоза бриніла. 5
За що ж хто-небудь питає Зозуля Півня вихваляє. |
16.Установіть
відповідність між реченнями та наявними
в них однорідними членами
А
однорідні присудки Б
однорідні додатки В
однорідні обставини Г
однорідні означення |
1
Про зорі, про сонце, про місяць згадуватимуть на уроці. 2
Десна
тихо і плавно котила хвилі до Дніпра. 3
Не
страшна біда, коли є хліб і вода. 4
Його
хвилі ніжними, лагідними погойдуваннями натякали,
що вони радіють нам. 5
Прийди весняною
грозою, сипни на
серце яблунь цвіт. |
ІІІ рівень
17.Запишіть речення, розставивши
пропущені розділові знаки. Підкресліть
члени речення, надпишіть над кожним словом частину мови, дайте загальну
характеристику всій конструкції.
Тоня
скочивши з машини одразу підбігла до батька защебетала ще й під руку демонстративно взяла.
Українська
середньовічна література XI-XV ст. Біблія
Варіант
1
1.
Давня українська література охоплює у своєму розвитку
А
X-XVIII ст. Б
XI-XVII ст.
В
IX-XVIII ст. Г XI-XVIII ст.
2.
Найдавнішою рукописною пам’яткою є
А
“Ізборник Святослава” Б
Остромирове Євангеліє
В
Києво-Печерський патерик Г “Повість минулих літ”
3.
Найціннішим твором перекладної літератури є
А “Фізіологи” Іоана
Екзарха Б “Шестоднев” Іоана Екзарха
В
Пересопницьке Євангеліє Г Остромирове Євангеліє
4.
Десять заповідей із Біблії є
А
релігійними приписами лише для християн
Б
універсальними істинами людського буття
В
службовими правилами для священнослужителів
Г літературно-мистецькою
пам’яткою давнини
5.
Слово Біблія означає
А
Святе Письмо Б заповіді
В
закони Г книги
6.
За біблійною легендою, Бог створив світ
А
за 6 днів Б за 7 днів
В
за 1 день Г за рік
7.
За біблійною легендою, люди почали будувати Вавилонську вежу
А
щоб дістатися неба, прославитися
Б
щоб подружитися під час роботи
В
використати її як спостережний пункт
Г
побачити Бога
8. Господь передав людям
десять заповідей
А через архангела Гавреїла Б через Іоана
В
через Мойсея Г особисто
9.
У “Притчі
про блудного сина” батько зустрічає молодшого сина
А
із докором Б щиро, радісно
В
байдуже Г ставить умову, що той виправиться
10.
До ізраїлевих синів від імені Господа промовляє
А
Аарон Б
Ісав
В
Гавриїл Г
Мойсей
11.
Фразеологізм “вавилонська вежа” означає
А
найвища будова Б справа не буде завершена
В
поділ людей за мовами Г
хаос
12.
Першим друкованим виданням церковнослов’янської Біблії було
А
Остромирове Євангеліє Б
Псалтир
В
Острозька Біблія Г Пересопницьке Євангеліє
13. Не належить до
біблійних крилатий вислів
А Вавилонська вежа Б манна небесна
В сіль землі Г езопівська мова
14. Головна думка біблійної «Притчі про
блудного сина» — це
А уміння кохати Б не
думай про себе
В уміння йти на компроміс із
власною совістю
Г прийми свою помилку,
покайся, попроси вибачення — і ти отримаєш прощення
15.Установіть
відповідність між частинами біблійного тексту та мотивами, які в них звучать
1 Не можна говорити про любов до ближнього, коли ти
засуджуєш його 2 Бог створив людину за власною подобою 3 Прагнення людини возвеличитися, засудження її
гордині 4 Людина повинна шанувати свого батька та матір свою |
А Про Вавилонську вежу Б Десять Божих Заповідей В Притча про блудного
сина Г Притча про створення світу Д Притча про
сіяча
|
ДАВНЯ ЛІТЕРАТУРА
1.
«Повість минулих літ» — це
А епічний твір про роки князювання
Ярослава Мудрого.
Б белетристична повість про давні часи.
В історична і літературна пам’ятка, у якій
історичні події викладено у формі літературних творів різних жанрів.
Г хроніка життя руських князів.
2.
Укажіть, що означає термін «літопис».
А Переказ;
Б розповідь;
В хроніка;
Г оповідання.
3.
Яке плем’я, за літописом, заснувало Київ?
А Древляни;
Б поляни:
В варяги;
Г хозари.
4.
Яка подія відбулася у рік 6453 (945)?
А Заснування Києва;
Б загибель Олега;
В убивство князя Ігоря;
Г прийняття княгинею Ольгою християнства.
5.
Укажіть автора «Слова про похід Ігорів».
А Володимир;
Б князь Ігор;
В Нестор Літописець;
Г невідомий;
6.
У поемі «Слова про похід Ігорів» зображено події
А 988 р. Б
1036 р. В 1113 р. Г 1185 р. Д 1242 р.
7.
Яка тема домінує у «Слові про похід Ігорів»?
А Захист природних ресурсів;
Б захист рідної землі від нападників;
В віддане кохання Ярославни до Ігоря;
Г поділ землі між братами Ігорем і
Всеволодом;
Д міжусобиці на руських землях
8.
Слова:
Ні хитрому,
ні спритному,
ні чаклуну спритному -
суда Божого не минути -
виголошує у творі «Слово про похід Ігорів»
А Всеволод.
Б Ігор.
В Боян.
Г Святослав.
Д Роман.
9.
За ідейно-тематичним змістом центральним у «Слові про похід Ігорів» є розділ
А виступ дружини князя Ігоря в похід.
Б перемога Ігоря в першій битві.
В сон і «золоте слово» Святослава.
Г втеча Ігоря з полону.
Д Русь вітає Ігоря після його повернення з
полону.
10.
З яким образом «Слова про похід Ігорів» пов’язана ідея єднання Русі?
А Святослава Київського;
Б Ігоря Святославича;
В Всеволода;
Г Ярославни;
Д Кончака.
11.
Розмістіть розділи «Слова про похід Ігорів» відповідно до сюжетного перебігу
подій.
А Сон і «золоте слово» Святослава;
Б виступ дружини Ігоря в похід;
В величальна зустріч Ігоря після
повернення з полону;
Г перемога Ігоря в першій битві;
Д втеча Ігоря з полону.
12.
Установіть відповідність між цитатами зі «Слова ...» та персонажами, яким вони
належать.
1 «Один брат, один світ світлий - ти,
Ігорю!»;
2 «Лучче ж би потятим бути,
Аніж полоненим бути»;
3 «Рано єсте почали Половецьку землю мечами
разити, а собі слави шукати»;
4 «О вітре, вітлило! Чому, господине, так
сильно вієш ти?».
А Ігор
Б Святослав
В Боян
Г Ярославна
Д Всеволод
Немає коментарів:
Дописати коментар