9 клас

12.10.2020.Дистанційне навчання.

Виконайте завдання.

Пряма й непряма мова

Прочитайте текст і виконайте завдання 1─ 4.

[1] ...Літо,  неначе  малий  школярик  збирало  на  березі річки мушлі. [2]   Воно прискіпливо оглядало кожну  знахідку,  а  потім,  погравшись  новою  цяцькою з перламутровим виблиском, ховало її до глибоких кишень шортів... [3] Правічна ріка незворушно котила свої води у Вічність. [4]   На течії крутилася зелена галузка, минаючи кам’яні громаддя міста.  [5] На берег з-поза старої фортеці висипала дітвора   [6]  Літо невдоволенно зітхнуло і хутенько подалося подалі від людей.

Завдання 1─ 4 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь

1.Дієприслівниковий зворот ужито в реченні                                         

А 1,2              Б 2,3              В 2,4              Г 4,6 

2.Пунктуаційну помилку допущено в реченні

А 1                  Б 3                  В 5                 Г

3. Однорідні  члени  вжито в  реченні

А 1                  Б 2                  В 4                 Г

4. Орфографічну помилку допущено у слові

А неначе (1 речення)                      Б перламутровим    (2 речення)  

В громаддя (4 речення)                Г невдоволенно (6 речення)

Завдання 5─ 12 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь

5. Потребує редагування речення

А Згадуючи своє дитинство, я так захотіла знову побувати в ньому.

 Б Не засвоївши добре правил уживання апострофа, у мене знову були помилки.

 В Супроводжуючи гостей, ми були приємно вражені їхньою зацікавленістю нашим краєм.

 Г Зібравшись на стадіоні, спортсмени розпочали тренування. 

 6. Правильно розставлено розділові знаки в реченні

 А Жнива щороку мали свою пору, освячену святами, овіяну піснями.

 Б Укріплення складалося з кількох рядів возів зсунутих і скріплених між собою.

 В А в долині ледве-ледве дзюрчить, оточений вербами та калиною потічок.

 Г Десь далеко на морі, оповитому темрявою світив вогниками пароплав.

7.Двоскладним є речення

 А Він удома наодинці буде байдики бити.

 Б Мені пощастило не втрутитися у цю неприємну справу.

 В Однак на тих фрагментах ні імені друкаря, ні дати, ні місця друку не зафіксовано.

 Г Його то забували, то знову згадували. 

8. Правильно розставлено розділові знаки в реченні

А  А ріка життя все шумить і піни­ться, і стогне

Б Зимове сонце з'явилося на мить, і заховалося  за хмарами.

В Із сивої давнини існували на землі чотири доброчесті, а саме мудрість, правосуддя, помірність, стійкість.

Г  Усе навколо: дерева, птахи, люди — сповнене весняної, пружної, нестримної сили. 

9.Пунктуаційну помилку допущено в реченні

А  За своє коротке життя В. Сухомлинський, крім 30 книжок-монографій, опублікував багато наукових і популярних статей.

Б Найменшою у світі книжкою є „Кобзар”, виготовлений майстром Миколою Сядристим.

В День вишиванки – всеукраїнське свято, покликане зберегти споконвічні народні традиції.

Г В. Сухомлинський, учений-педагог, полум’яний публіцист ставить у своїх творах найрізноманітніші проблеми виховання. 

10. Правильно розставлено розділові знаки в реченні

А «Ну, з богом!», – сказав дядько Тихін. 

Б Поет підвівся з крісла й урочисто відповів- «Моя перша вчителька.»

В В Україні кажуть: «Веселка воду п’є.» 

Г «От би Ніні це побачити, от би вона зраділа», – пурхнула в моїй голові думка.

11. Пунктуаційну помилку допущено в реченні

А Юхим підозріло черкнув мене поглядом і в’їдливо запитав: « У тебе, жовтодзьобе, є баланс у голові?»

Б «Ох, голубе! – Лисиця застогнала, – Бодай би вже й не жить, як отаке терпіть!”

В «На мене хтось-то набрехав (бодай би той добра не знав!), що я хабарики лупила,» – промовила Лисиця

Г «Ти ще смаленого вовка не бачив? – посунув на мене Юхим. – То побачиш! Не тепер, так в четвер.» 

12. При заміні прямої мови непрямою допущено помилку в реченні

А Батько сказав дітям, що час збиратися в дорогу.
Б Сам до себе говорив Тимофій, що земля найкраще пахне восени.
В Карпо запитав, чи будете ставити паркан, чи без паркану обійдеться.
Г Олена Петрівна запитала , хто купив Ользі таке гарне намисто.
 

ІІ рівень

Завдання 13-16 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ

13. Установіть відповідність між реченням та вжитим у ньому відокремленим членом

А Свій парус ладячи крилатий, пливти без компаса не смій!

Б Жив на Дніпрі Тарас, на прізвище Сторчак.

В Гори, осяяні місяцем, блищать.

Г Окрім нього, у батька ще три сини та дві дочки на шиї.

 

1  відокремлені означення

2  відокремлені прикладки

3  відокремлені додатки

4  відокремлені обставини

5  уточнюючі члени речення.

 

 

14. Установіть відповідність між поняттями та прикладами

А пряма мова

Б діалог

В непряма мова

Г цитата

1 Мати через пліт запитала сина, куди він зібрався.

2 М. Рильський говорив, що «слово «вчитель» з давніх-давен користується великою шаною у народі».

3– Добридень дідусю! – вітається хлопчик.
- Добридень, синку! – радіє дід. – Сідай, я
тебе яблучком почастую з медом

4 «Та чим же я вам досадив?» – Ягнятко, плачучи, питає.

5 Я трохи здригнувся, очі мимоволі потяглися на північ.

15. Установіть відповідність між схемами та реченнями (окремі розділові знаки в реченнях пропущено)

А А: «П!»

Б «П!» -а.

В «П, – а, – п?»

Г «П, – а. – П!»

1 Щось намалював розпитувала Марійка.

2 І голос сильний нам з гори, як грім, гримить Лупайте цю скалу.

3 Мої друзі – вбогі бідолахи говорить Кармелюк От мої друзі

4 Здоров був, любий жінка говорила, а в голосі її сльоза бриніла.

5 За що ж хто-небудь питає Зозуля Півня вихваляє.

16.Установіть відповідність між реченнями та наявними  в  них  однорідними членами

А однорідні  присудки

Б однорідні  додатки

В однорідні  обставини

Г однорідні  означення

1 Про зорі, про сонце, про місяць згадуватимуть на уроці.

2 Десна тихо і плавно котила хвилі до Дніпра.

3 Не страшна біда, коли є хліб і вода.

4 Його хвилі ніжними,  лагідними  погойдуваннями  натякали,  що вони радіють нам.

5 Прийди  весняною  грозою,  сипни  на  серце  яблунь  цвіт.


ІІІ рівень

17.Запишіть речення, розставивши пропущені розділові знаки. Підкресліть члени речення, надпишіть над кожним словом частину мови, дайте загальну характеристику всій конструкції.

      Тоня скочивши з машини одразу підбігла до батька защебетала ще й під руку   демонстративно взяла.

 

 

 

Українська середньовічна література XI-XV ст. Біблія

Варіант 1

1. Давня українська література охоплює у своєму розвитку

            А X-XVIII ст.                                               Б XI-XVII ст.

            В IX-XVIII ст.                                              Г XI-XVIII ст.

2. Найдавнішою рукописною пам’яткою є

            А “Ізборник  Святослава”              Б Остромирове Євангеліє

            В Києво-Печерський патерик                   Г “Повість минулих літ”

3. Найціннішим твором перекладної літератури є

А “Фізіологи” Іоана Екзарха                     Б “Шестоднев” Іоана Екзарха

            В Пересопницьке Євангеліє                     Г Остромирове Євангеліє

4. Десять заповідей із Біблії є

            А релігійними приписами лише для християн

            Б універсальними істинами людського буття

            В службовими правилами для священнослужителів

            Г літературно-мистецькою пам’яткою давнини

5. Слово Біблія означає

            А Святе Письмо                                          Б заповіді

            В закони                                                       Г книги

6. За біблійною легендою, Бог створив світ

            А за 6 днів                                                    Б за 7 днів

            В за 1 день                                                   Г за рік

7. За біблійною легендою, люди почали будувати Вавилонську вежу

            А щоб дістатися неба, прославитися

            Б щоб подружитися під час роботи

            В використати її як спостережний пункт

            Г побачити Бога

8. Господь передав людям десять заповідей

А через архангела Гавреїла                       Б через Іоана

            В через Мойсея                                          Г особисто

9. У “Притчі про блудного сина” батько зустрічає молодшого сина

            А із докором                                               Б щиро, радісно

            В байдуже                                                    Г ставить умову, що той виправиться

10. До ізраїлевих синів від імені Господа промовляє

            А Аарон                                                        Б Ісав

            В Гавриїл                                                     Г Мойсей

11. Фразеологізм “вавилонська вежа” означає

            А найвища будова                                       Б справа не буде завершена

            В поділ людей за мовами                         Г хаос

12. Першим друкованим виданням церковнослов’янської Біблії було

            А Остромирове Євангеліє             Б Псалтир

            В Острозька Біблія                                    Г Пересопницьке Євангеліє

13. Не належить до біблійних крилатий вислів

А Вавилонська вежа                                   Б манна небесна
В сіль землі                                                 Г езопівська мова

14. Головна думка біблійної «Притчі про блудного сина» — це

А уміння кохати                                         Б не думай про себе

В уміння йти на компроміс із власною совістю

Г прийми свою помилку, покайся, попроси вибачення — і ти отримаєш прощення

15.Установіть відповідність між частинами біблійного тексту та мотивами, які в них звучать

1 Не можна говорити про любов до ближнього, коли ти засуджуєш його

2 Бог створив людину за власною подобою

3 Прагнення людини возвеличитися, засудження її гордині

4 Людина повинна шанувати свого батька та матір свою

А Про Вавилонську вежу

Б Десять Божих Заповідей

В Притча про блудного сина

Г Притча про створення світу

Д  Притча про сіяча

 


 

 

 

 01.10.2020.
ВИКОНАЙТЕ ЛІТЕРАТУРНИЙ ДИКТАНТ.

ДАВНЯ ЛІТЕРАТУРА

 

1.       «Повість минулих літ» — це

А епічний твір про роки князювання Ярослава Мудрого.

Б белетристична повість про давні часи.

В історична і літературна пам’ятка, у якій історичні події викладено у формі літературних творів різних жанрів.

Г хроніка життя руських князів.

2.       Укажіть, що означає термін «літопис».

А Переказ;

Б розповідь;

В хроніка;

Г оповідання.

3.       Яке плем’я, за літописом, заснувало Київ?

А Древляни;

Б поляни:

В варяги;

Г хозари.

4.       Яка подія відбулася у рік 6453 (945)?

А Заснування Києва;

Б загибель Олега;

В убивство князя Ігоря;

Г прийняття княгинею Ольгою християнства.

5.       Укажіть автора «Слова про похід Ігорів».

А Володимир;

Б князь Ігор;

В Нестор Літописець;

Г невідомий;

6.       У поемі «Слова про похід Ігорів» зображено події

А 988 р.                            Б 1036 р.            В 1113 р.              Г 1185 р.             Д 1242 р.

7.       Яка тема домінує у «Слові про похід Ігорів»?

А Захист природних ресурсів;

Б захист рідної землі від нападників;

В віддане кохання Ярославни до Ігоря;

Г поділ землі між братами Ігорем і Всеволодом;

Д міжусобиці на руських землях

8.       Слова:

Ні хитрому,

ні спритному,

ні чаклуну спритному -

суда Божого не минути -

виголошує у творі «Слово про похід Ігорів»

А Всеволод.

Б Ігор.

В Боян.

Г Святослав.

Д Роман.

 

 

9.       За ідейно-тематичним змістом центральним у «Слові про похід Ігорів» є розділ

А виступ дружини князя Ігоря в похід.

Б перемога Ігоря в першій битві.

В сон і «золоте слово» Святослава.

Г втеча Ігоря з полону. 

Д Русь вітає Ігоря після його повернення з полону.

10.     З яким образом «Слова про похід Ігорів» пов’язана ідея єднання Русі?

А Святослава Київського;

Б Ігоря Святославича;

В Всеволода;

Г Ярославни;

Д Кончака.

11.     Розмістіть розділи «Слова про похід Ігорів» відповідно до сюжетного перебігу подій.

А Сон і «золоте слово» Святослава;

Б виступ дружини Ігоря в похід;

В величальна зустріч Ігоря після повернення з полону;

Г перемога Ігоря в першій битві;

Д втеча Ігоря з полону.

12.     Установіть відповідність між цитатами зі «Слова ...» та персонажами, яким вони належать.


1   «Один брат, один світ світлий - ти, Ігорю!»;

2 «Лучче ж би потятим бути,

 Аніж полоненим бути»;

3 «Рано єсте почали Половецьку землю мечами

разити, а собі слави шукати»;

4  «О вітре, вітлило! Чому, господине, так сильно вієш ти?».

 

А Ігор

Б Святослав

В Боян

Г Ярославна

Д Всеволод








Навчаймося цікаво!






Картка № 1

Колір слова

І. Запишіть текст, виправивши орфографічні та пунктуаційні помилки.

           небо чисте по/молодому усміхнене. Воно синіє так наче там висіяно море волошок і фіалок і півників і ще всячину квітів.

Мабуть тому я в/подобав дивитися на небо бо з/поміж усіх кол..орів най/ду..че люблю синій. Іноді все в ц..ому світі у/явл..яєтьс(ц)я мені синім тополі над дорогою вози запряженні дощі. Але чомусь не/можу уявити щоб молоко нашої корови Л(л)иски було син..є. І чомусь так само см..тана для мене біліє і сир і варен(нн)ики з сиром. Як/би стали іншими і не/їв би!

           якого кол..ору слова? Тихес..н..ко вимовляю слово з..лений постає переді/мною все зелене і я вже чомусь не/сумніваюся що й саме це слово зеленого кол..ору. Вимовляю слово мама й уявляєтьс(ц)я мені її добра усмішка каре іскристе мерехтіння в очах ласкаве звучанн(н)я голосу. Жод..н колір мабуть не/пов..язуєтьс(ц)я з її образом тільки здаєтьс(ц)я наче сяє чимось золотистим від очей вишневим од губ яблуками від рук. За цим щемко постає слово рідна яке здаєтьс(ц)я зовсім позбавлене кол..ору а тіл..ки дороге воно ні..не мов усі кол..ори уз..яті разом.

109 сл.                                                                                                                    За Є. Гуцалом

ІІ. Наголошуйте правильно: кІньми, кАре.

ІІІ. Виконайте тестові завдання до речень тексту.

            Прислівником є слово

А по/ молодому  Б з/поміж        В в/подобав        Г у/являється

            У третьому реченні підмет виражений

А іменником  Б інфінітивом    В займенником    Г прикметником

            Третє речення є

А просте Б спросте ускладнене  В складносурядне Г складнопідрядне

            Слово «мерехтіння» можна замінити синонімами, ОКРІМ А блиск Б спалахування В виблискування Г сяяння

            Орфографічну помилку допущено в слові

А запряженні  Б позбавлене В висіяно   Г усміхнене

Картка № 2

Борщ

І. Запишіть текст, виправивши орфографічні та пунктуаційні помилки.

Борщ можна вв(в)ажати зразком і в..ршиною кулінарного мисте..тва У(у)країнців. Він символізує пишніст.. і рі..но/барвність У(у)країнс..кої природи. Цю універсал..ну У(у)країнс..ку страву за ситніст(тт)ю та колоритом не/порівняти з будь/якою іншою. Міркуйте самі м..ясо сало см..тана це білки

           жири а капуста картопля буряк морква квасоля кріп часник і цибуля вугле/води мікро/елементи та вітаміни. Організм людини з най/біл..шою корист(тт)ю пере/травлює їжу до якої звик з дитин….ва яка ніби вв(в)ійшла в її генетичний код.

Наваристий м..ясний борщ навіть без другої страви ві..новлює сили зайнятої ва..кою фізичною працею людини. Ле..кий пісний борщик і наситить і не/завдасть шкоди хворому який дотримуєтьс(ц)я дієти.

           У(у)країні дуже пошир..ний борщ з квасолею яка раніше в меню селянина посідала ва..ливе місце. На/весні коли з..являєтьс(ц)я перша з..лень наші господині починають готувати з..лений борщ. М..ясні й пісні з..лені борщі за/звичай заправляют.. дрібно порізаним вар..ним яйцем.

Останн(н)ій штрих для господині засмажка яка вже остаточно робить страву борщем. Заправляют.. борщ по/різному але за/звичай використовуют.. сало часник і цибулю. Для затовч..ної засмажки сало дрібно ріжут.. з часником і цибулею чи розтирають у дерев..ян(нн)их посудинах сп..ціальними товкачиками.

173 сл.                                                                                                                    За В. Супруненком

ІІ. Наголошуйте правильно: піснИй, піснІ, варЕним, зАсмажка.

ІІІ. Виконайте тестові завдання до речень 4 абзацу.

                        У першому реченні виділені слова є

А граматичною основою  Б вставними словами       В однорідними членами

                        Друге речення є односкладним

А називним  Б означено-особовим   В неозначено-особовим  Г безособовим

                        Дієприкметником є слово

А останній       Б заправляють      В затовченої   Г дерев’яних

                        Слово «засмажка» можна замінити синонімами, ОКРІМ А запражка Б пасеровка В соте Г підливка

                        Іменник вжито у знахідному відмінку

А господині  Б сало  В цибулею Г борщем

Картка № 3

Самобутній Бердичів

І. Запишіть текст, виправивши орфографічні та пунктуаційні помилки.

Про н..ого складали пісні й ане..доти його називали містом/монастирем містом/фортецею та (В)волинс..ким Є(є)русалимом. Він на/в/дивовижу своє/рідний до того ж має цікаву історію. Якщо ..пробувати порівн..яти Б(б)ердичів з якимось іншим містом то хіба що з О(о)дес(сс)ою. Тут так само на/мішано різного люду.

Ще 1801 року Б(б)ердичів було оголоше(нн)но одним з най/більших комерційних центрів Є(є)вропи. На той час не/було людини яка б не/чула про знаме(нн)ниті (Б)бердичівс..кі ярмарки. Вони відбувалися де/кіл..ка разів на рік і збирали в місті сотні ком..рсантів різних націонал..ностей.

        Б(б)ердичева ро..летілося по світах багато пр..дставників різних кул..тур. Місцева бруківка пам..ятає звуки кроків Ш(ш)олом А(а)лейхема й А(а)нтона Р(р)убінштейна В(в)асиля Г(г)россмана та В(в)олодимира Г(г)оровиця. Тут народились оп..рний співак профес(сс)ор Л(л)ьвівс..кої конс..рваторії О(о)стап Д(д)арчук У(у)країнський дитячий письменн(н)ик В(в)севолод Н(н)естайко та багато інших діячів.

Уже друге столітт(т)я місто особливо треп..тно ..берігає пам..ять про історію коханн(н)я яка стала основою численн(н)их книжок і кіно/філ..мів. Ідетьс(ц)я про Ф(ф)ранцу..ького письменн(н)ика О(о)норе де Б(б)альзака та красуню поміщицю Е(е)веліну Г(г)анську. Саме в Б(б)ердичеві вони одружилися в костелі С(с)вятої В(в)арвари.

Не/повторну атмосферу старого містечка відчуваєш.. і нині прогулюючись вуз..кими вуличками.

172 сл.                                                                                            За З. Єгоровою

ІІ. Наголошуйте правильно: ярмаркИ, Шолом АлЕйхема, Володимира, ГОровиця, ОнорЕ де БальзАка.

ІІІ. Виконайте тестові завдання до речень 2 абзацу.

                        Односкладним безособовим є речення

А перше      Б друге      В перше та друге    Г третє

                        У третьому реченні підмет виражений

А іменником   Б інфінітивом    В прикметником   Г займенником

                        Однорідними членами  ускладнене речення

А друге         Б третє       В перше і третє       Г друге і третє

65536.  У другому реченні слово «ярмарки» можна замінити синонімами, ОКРІМ А торг Б шарварок В казуси Г метушня

65537.  Складним є речення

А перше    Б третє    В друге      Г всі речення



Немає коментарів:

Дописати коментар