8 клас

12.10.2020.Дистанційне навчання.

Виконайте завдання.

Самостійна робота

Повторення та узагальнення вивченого. Орфографія. Основні правила правопису

1. Усі прислівники пи­шуться разом у рядку

А з/ранку, в/осени,с/покон/віків, с/тиха            

Б по/нашому, ген/ген, на/світанку, у/зимку

В  далеко/далеко, з/відусіль, з/низу, на/право

Г з/вечора, до/дому, на/щастя, по/літньому

2.Позначте рядок, у якому в усіх словах треба поставити апостроф

              А  подвір..я, торф..яний, Лук..янченко  Б  з..їжджати, сер..йозний, черв..як

              В  пів..ягоди, рутв..яний, бур..ян            Г  без..язикий, ін..єкція, цв..яховий

3.Усі дієслова з НЕ пишу­ться РАЗОМ у рядку

А не/виконати, не/написати, не/бути, не/вміти

Б не/хотіти, не/дивитися, не/додивитися, не/дорожити

В не/зрозуміти, не/забути, не/спитати, не/вка­зати

Г не/навидіти, не/хтувати, не/добачати, не/до­їдати

4.Усі слова пишуться з м'я­ким знаком у рядку

А мен..ший, сон..ця, різ..бяр                                 Б  камін..чик, куз..ня, віл..но

В їдал..ня, Гор..кий, дон..чин                    Г промін.чик, т..мяний, волин..ський

5.У всіх словах на пропусків потрібно писати букву Е в рядку

А сид..ш, кле..ш, служ..ш                                      Б перелаз..ш, пиша..шся. біж..ш

В нос..ш, економ..ш, хоч..ш                                 Г пиш..ш, каж..ш, клекоч..ш

6.Правильно поділені для переносу всі слова в рядку

А міль-йон, під-земелля, під-живити, пів-зошита

Б пі-дбігги, са-ді-вник, о-сінь, кі-но

В пок-лонитися, ріл-ля, на-йкращий, НА-ТО

Г бі-йка, сход-ження, лушпи-ння, прий-менник

 7. М’який знак на місці пропуску НЕ треба писати в усіх словах рядка

А  лял..чин, кін..чик, щас..тя                                 Б  совіс..тю, близ..ко, американ..ський

В  ковз..кий, камін..чик, Хар..ків              Г  познач..мо, кин..мо, ріж..мо

8.  Подвоєні літери треба писати в усіх словах рядка

А радіст..ю, нездолан..ий, зіл..я                           Б  зван..я, жовч..ю, розрізан..ий

В  завдан..я, велич..ю, попідтин..ю                      Г  зроблен..ий, забут..я, с..авець

9.Префікс  З- пишеться в усіх словах рядка

А  ..тиха, ..ховати, ..кинути                         Б  ..бити, ..різати, ..кріпити

В  ..шити, ..чистити, ..цілити                                  Г  ..будити, ..горіти, ..худнути

10. У всіх словах пишеться префікс ПРИ- в рядку

А ..старий, ..морський, ..клеїти                             Б ..глибокий, ..завзятий, ..мудрий

В ..морожений, ..спокійно, ..будувати                 Г ..старкуватий, ..порошило, ..везти

11. Спро­щення в групах приголосних не відбулося в усіх словах рядка

А надкіс..ниця, зап'яс.ний, проїз..ий                     Б кіс.лявнй, хворос.няк, хвас.ливий

В аванпос.ний, шіс..надцять, улес..ливий           Г балас.ний, шіс.сот, тиж..невий

12.Усі прислівники пишуться з –НН- в рядку

            А бажан..о, впевнен..о, шален..о, віддален..о     Б  відмін..о, священ..о,щоден..о,старан..о

            В  гуман..о, активн..о,без упин..о, сон..о Г незбагнен..о, ден..о, зелен..о, туман..о

 

 

Самостійна робота

Словосполучення. Будова й види словосполучень за способами вираження головного слова. Граматична помилка

1. Словосполучення складається

А з синтаксично рівноправних слів                     Б з головного і залежного слова

В  з повнозначного і службового слова            Г з окремих реплік

2.Усі словосполучення є простими в рядку

А перший екзамен, знайти спільну мову, віртуозне виконання композиції
Б хлопець дав волю ногам, попередня домовленість, радісна зустріч
В  найбільш важлива зустріч, дівчина із блакитними очима, не любити всіма фібрами душі
Г готувати з душею, досягнення спортсменів, яскраві барви

3.Визначте словосполучення, яке НЕ відповідає граматичним нормам української мови

 А широка авеню                                                     Б свійська собака

 В маленький поні                                                   Г широка путь

4. Помилки нема в словосполученні

А місяць квітень                                                     Б моя автобіографія

В вільна вакансія                                                    Г чинний закон

5.  Граматичну помилку допущено в рядку

А  яскравіші декорації                                          Б  найвиразніший монолог

В  щонайсучасне трактування                              Г  краща інсценізація

6. Усі    словосполучення прикметникові в рядку

А  рідне місто, яскраве сонце, червона калина

Б  дуже  відомий,  надзвичайно  цікавий,  потрібний людям

В  думати  про  справу,  спілий  аґрус,  обсипаючи  промінням

Г  смачний обід, вся країна, моє життя

7. Усі    словосполучення займенникові в рядку

А  щось цікаве, хтось із них, нікого з гостей

Б  поїзд прибуває, розмова про наболіле, залишитися без нічого

В  крик брата, щось блідо-рожеве, злива радості

Г  молоде лоша, котрийсь хлопець, чимало учнів

8. Усі    словосполучення дієслівні в рядку

А  побачити диво, незважаючи на дощ, розмова з товаришем

Б  прийти вчасно, короткий день, готовий допомогти

В  прийти ввечері, відліт птахів, погожий день

Г  пропонує співпрацю, прочитавши записку, переміг усіх

9.Усі сполучення слів є словосполученнями в рядку

            А  нова книгарня; оповідання й повісті; зацікавити змістом

            Б порадіти за товариша; товариська підтримка; познайомитися й заприятелювати

            В  національний етикет; біля столу; відповідно до вимог

            Г цікаві завдання; боротися чесно; сподіватися на перемогу

10.Усі сполучення слів НЕ є словосполученнями в рядку

            А  духмяний цвіт, сонце і мороз, від нього

            Б сильний вітер, берегти природу, відповів спокійно

             В  буду співати, поміж горами, байдики бити

            Д  осінні квіти, цікава книжка, наді мною

11. Усі сполучення слів НЕ є словосполученнями в рядку

А  сиплють  зорі;  гей,  пісне;  підкажіть  мені;  мріяти  й шукати

Б  якщо  сказати;  позаду  нього;  найбільш  вагомий; іржавий якір

В  якщо  повірити;  немов  роса;  найменш  різко;  мати плаче

Г  вирушати  в  мандри;  підкажіть  мені;  цікава думка

12. Установіть   відповідність між видами  словосполучень і прикладами

1 іменникові

2 прикметникові

3 дієслівні

4 прислівникові

А заспівати пісню, здобути перемогу, вирішити проблему

Б задум письменника, уміння вчитися; справедливе змагання

 В досить вдало, близько до метро, пізно ввечері

Г вдячний учителям; золотий від сонця, потрібний людям

Д  щось чудове, хтось із нас, когось з учасників

 

УКРАЇНСЬКІ ІСТОРИЧНІ ПІСНІ ТА НАРОДНІ ДУМИ

Завдання 1─ 12 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь

1. Татари у пісні «Ой Морозе, Морозенку» порівнюються 

А буйним вітром                 Б громом та хмарою

В зграєю воронів                Г  сильним дощем і градом.

2. Слова  Дивись тепер, Морозенку, Та на свою Україну! належать

А козакам      Б татарам       В полякам     Г поміщикам

3.У пісні «Зажурилась Україна» йдеться про

            А боротьбу з турецько-татарським ордами

            Б боротьбу з польською шляхтою

            В національно-визвольну боротьбу в 1648-1657 рр.

            Г напади на поміщицькі маєтки

4. Один із захисників країни звернувся до пана в   пісні «Зажурилась Україна» з проханням

А брати шаблю та йти воювати    

Б вчасно зібрати врожай

В нагородити козаків за їх мужність і завзятість

Г  віднайти полонених і допомогти їх звільнити

5. Герой якої історичної пісні очолив боротьбу з панами в Умані і здобув слави

А «Зажурилась Україна»                           Б  «Ой Морозе, Морозенку»

В «Максим козак Залізняк»                      Г «Віють вітри, віють буйні»

6. Яку чисельність війська зібрав Максима Залізняка у місті Жаботині (пісня «Максим козак Залізняк»)?

А десять тисяч
Б двадцять тисяч
В тридцять тисяч
Г сорок тисяч

7. Марусі Чурай приписують авторство пісні

А «Зажурилась Україна»                          Б  «Ой Морозе, Морозенку»

В «Максим козак Залізняк»                     Г «Ой не ходи, Грицю»

8.Сучасним виконавцем народних дум вважається

А О. Вересай                        Б М.Кравченко       

В Г. Гончаренко                             Г В.Нечепа

9. У думі «Маруся Богуславка» згадується свято

            А Водохреще                                  Б Великдень

            В Трійця                                           Г Різдво

10. Думи виконуються у супроводі

А скрипки                                         Б флейти
В бандури                                        Г сопілки

11. Історичні пісні є жанром

А епосу                                 Б лірики
В драми                                Г ліро-епосу

12.Невольники просять вислухати «у просьбах щирих, у нещасних молитвах» (дума «Маруся Богуславка»)

А Марусю                 Б один одного                     В Бога            Г пана турецького

ІІ рівень

13. Розташуйте події у правильній послідовності («Маруся Богуславка»)

A «То тоді ті козаки теє зачували,
     Білим лицем до сирої землі припадали».
Б «
Гей, козаки,
      Ви, біднії невольники!
     Угадайте, що в нашій землі християнській за день тепера?».
В «
То на святий празник, роковий день….
     Став пан турецький до мечеті від'їжджати».
Г «
На камені біленькому,
    Там стояла темниця кам'яная».

Завдання 14-16 передбачають установлення відповідності.

 До кожного рядка, позначеного БУКВОЮ, доберіть відповідник, позначений ЦИФРОЮ

14.Установіть відповідність між  фрагментом твору та його назвою

A «Ой козак до дружини, Бурлака до дрюка:
     Оце ж тобі, вражий турчин…»
Б  «Кажу я вам, добре дбайте,
      В городи християнські утікайте,
      Тільки, прошу я вас, одного города      Богуслава
       не минайте».
B «Де ти, милий, чорнобривий,
      Де ти? Озовися!
     Як без тебе я горюю,
     Прийди подивися!»
Г  «Вони, ж його не стріляли

     І на чверті не рубали».

1   «Віють вітри, віють буйні»
2  » Зажурилась Україна»
3  «Ой не ходи, Грицю…»
4  «Маруся Богуславка »
5  «Ой Морозе, Морозенку»

 

15.Установіть відповідність між художніми засобами та цитатами

А «татар велика сила»

Б  «бідні невільники», «святий день»

В  «Україна славою покрита»

 Г  «Тяжким горем та сльозами, Та кров’ю полита!».

1 постійні епітети

2 метафора

3 порівняння

4 гіпербола

5 риторичний оклик 

16.Установіть відповідність між художніми образами та назвою творів

А ясні очі, місяць,кінь вороненький

Б військо,сім гармат, пани, німий степ

В невільники, мечеть, дівка-бранка

Г орда, маленькії діти, вражий турчин

1 «Максим козак Залізняк»

2 «Маруся Богуславка »

3 «Ой не ходи, Грицю…»

4 «Зажурилась Україна»

5 «Засвіт встали козаченьки»

 

 

ІІІ рівень

Завдання 17 вимагає розгорнутої відповіді на питання

17. Виконайте одне із завдань(2б.).

Хто такі кобзарі? Розкажіть про одного з народних співців-кобзарів.

Хто така Маруся Чурай? Розкажіть про її життя та діяльність.

 

 


 25.09.2020. Виконайте літературний диктант з теми "Історичні пісні"


Літературний диктант №1

Художня література. Історичні пісні

1. Конкретна й водночас узагальнена картина людського життя називається…

2. До словесних образів належать…

3. Пісня “Зажурилась Україна” розповідає про боротьбу з…

4. Яка зброя знадобиться під час боротьби з турками (пісня “Зажурилась Україна”)?

5. Художній засіб, який використано в назві пісні “Зажурилась Україна” …

6. Іван Сірко у пісні “Та, ой як крикнув же козак Сірко” порівнюється із…

7. Савур-могила згадується в пісні…

8. Про популярність пісні  “Ой Морозе, Морозенку” свідчить кількість варіантів. Скільки їх?

9. Що сталося з Морозенком, коли потрапив у полон? 

10. Чому зажурилася Україна?

11. Як називають художній засіб, коли явища природи зображуються паралельно з явищами людського життя?

12. Слова “Наша дума, наша пісня не вмре не загине” належать…

Літературний диктант №2

Кобзарі та лірники. Думи

1. Історичні пісні та думи виникли в період появи…

2. Найпопулярнішими музичними інструментами на Запорізькій Січі були…

3. Кобзарі спершу  називали думи…

4. Кобзарську школу у с. Стрітівці на Київщині створили…

5. Театром одного актора, українським Гомером називають…

6. Яка вада змушувала співців об’єднуватися в братства, у яких вони передавали свій досвід учням…

7. Дума виконується…

8. Хаотичне повторення частин твору з метою уповільнення розповіді називається…

9. Героїня думи “Маруся Богуславка” родом із…

10. У думі “Маруся Богуславка” події відбуваються на … морі

11. Скільки невільників було в неволі?

12. Про яке християнське свято сповістила Маруся козакам?

 











 Вичаємо українську мову цікаво.

                            

Синтаксис  (від грец. syntaxis побудова, поєднання) – це розділ мовознавства, що вивчає словосполучення і речення.

Пунктуація (від лат. punctum – крапка) – це розділ мовознавства, що вивчає правила вживання розділових знаків .

                                                     СЛОВОСПОЛУЧЕННЯ

ВІДМІННІСТЬ СЛОВОСПОЛУЧЕННЯ ВІД СЛОВА, ЙОГО ФОРМИ Й РЕЧЕННЯ

     Про те, чим словосполучення відрізняється від слова, його форми й речення

ПРИГАДАЙМО. Чим словосполучення відрізняється від слова?

     ВПРАВА 1. Прочитайте й порівняйте сполучення слів трьох колонок. У якій з них подано словосполучення? Для виконання завдання скористайтеся алгоритмом.

осінь                    золота осінь                                Настала золота осінь.

у лісі                    в  осінньому лісі                        Тихо в осінньому лісі.

    Словосполучення не виражає думки, не має інтонаційного оформлення. Воно, як і слово, слугує матеріалом для побудови речень.

    Слова у словосполученні повязані за змістом  і граматично.

    Змістовий звязок встановлюємо за допомогою питання: руки (чиї?) мамині; живе (де?) у місті; осінь (яка?) золота; листя (яке?) жовте.

    Граматичний звязок здійснюється за допомогою закінчення (мамині руки, маминими руками) або закінчення і прийменника (жив у місті, переїхали до села) .

     ВПРАВА 3. Які з поданих сполучень слів є словосполученнями? Свою думку обґрунтувати.

ЗРАЗОК

    Тихого вечора. До осіннього лісу. Білосніжна зима. Заспівай мені колискову. Світає. Відгадати загадку. Прийшла весна. Ніч чудова. Побачити затемнення. Гасне світло. Вщухла буря. На зеленому лужку зайченя сховалось. Мамина любов [6, 47].

 

 

     Словосполучення: тихого вечора; до осіннього лісу; білосніжна зима; відгадати загадку; побачити затемнення; мамина любов.

    Речення: Заспівай мені колискову. Світає. Прийшла весна. Ніч чудова. Гасне світло. Вщухла буря. На зеленому лужку зайченя сховалось.

   Словосполучення не виражає думки, інтонаційно не оформлене. Речення має граматичну основу (підмет і присудок), виражає закінчену думку.

    За будовою словосполучення бувають непоширені та поширені.

    Непоширені складаються з двох слів, які є самостійними частинами мови. Н а п р и к л а д: жовте листя, осіннє листя, бігти швидко, читати книжку, полити квіти.

     Поширене словосполучення складається з трьох і більше слів.

Н а п р и к л а д: згрібати жовте листя, осіннє листя на деревах, бігти швидко додому, довго читати книгу, полити сьогодні квіти.

    ВПРАВА 4. Запишіть спочатку непоширені словосполучення, потім – поширені.

     Мелодійна пісня, віночок українських пісень, прогулюватися гаєм, вирушити на прогулянку до гаю, вірно дружити, мати кількох друзів серед однокласників, щира приязнь, дотримати даного товаришеві слова [2, 64].

ЗРАЗОК


 
                                             

        Непоширені: мелодійна пісня, прогулюватися гаєм, вірно дружити, щира приязнь.

       Поширені: віночок українських пісень, вирушити на прогулянку до гаю, мати кількох друзів серед однокласників, дотримати даного товаришеві слова.


Повторюємо частини мови.
Виконайте завдання

.Прийменник. Сполучник. Частка. Вигук
І варіант
                                                                                  І рівень       
Прочитайте текст і виконайте завдання 1─ 4.
[1] Скільки ж слів в українській мові?  [2] На це питання не відповість ніхто: ні сивий академік, ні найталановитіший мовознавець, ні учитель, ні учень. [3]Мова формувалася протягом віків, відгукуючись на зміни в житті. [4] Хіба можна навіть у думках  перерахувати всі слова? [5] Це (1)і загальновживані слова літературної мови (2)і терміни різних наук            (3)і професіоналізми (4)і діалектні (5)та застарілі слова.
Завдання 1─ 4 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь
1.У  п’ятому реченні кому потрібно поставити на місці цифр
А 1,2,3           Б 2,3,5                       В 2,3,4                       Г 3,4,5 (0,5 б.).
2. Частки немає в реченні
А 1                  Б 2                  В 3                 Г 4(0,5 б.).
3. Слово протягом у третьому реченні виступає
А іменником             Б прикметником                  В часткою                Г прийменником (0,5 б.).
4. Сполучник з’єднує однорідні члени в реченні
А 1,5               Б 3,4               В 4,5              Г 2,5(0,5 б.).
Завдання 5─ 12 мають по чотири варіанти відповіді,                                                    серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ
5.Прийменник виділено в рядку
А  Навколо білий холод і зима.
Б  Навкруги  панує мертва, прикра тиша
В  Забіліли сніги навколо Києва.
Г  Неподалік радісно й велично літали журавлі над молодими травами. (0,5б.)
6.Прийменниками є всі слова в рядку
А  але, зате, поміж                                      Б  на, перед, про
В  якби, не, із-за                                         Г  хоч, мов, ніби (0,5б.)
7.Окремо пишемо всі прийменники в рядку
А  у/справі, з/метою, згідно/з                  Б  на/відміну/від, з/поміж, із/над
В  за/для, по/під, відповідно/до              Г  по/за, по/близу, незалежно/від (0,5б.)
8. Підрядними є всі сполучники в рядку
А  наче, щоб, коли                          Б  так що, але, та
В  а, зате, і                                        Г  бо, та, тому що (0,5б.)
9. Виділене слово є сполучником, його слід писати разом у реченні
А  Я люблю тебе за /те, що ти є на світі.
Б  Треба багато вчитися, що/б знати хоч трішки.
В  Учень розповів товаришам про/те, як відпочивав улітку.
Г  Що/б ти не робив, все одно не зможеш нічого змінити. (0,5б.)
10.Усі частки пишемо окремо в рядку
А  слухала/б, хтозна/який, таки/прибув
Б  ні/хто, все/ж/таки, ні/з/ким
В  хтозна/коли, що/небудь, не/працює
Г написав/би,  чому/ж, якби/ж (0,5б.)
11. Назвіть речення зі сполучником сурядності
А   Рука її завмерла, щоб випадково не струсити бджолу на землю.
Б Мрії вже щезли, мов птах розвіяв їх крильми.
В  На гору доступитися нелегко, зате з гори зручніше боронитись.
Г  Оксана думала, що вже давно стемніло.
(0,5б.)
12.Усі вигуки пишуться через дефіс у рядку
            А  ай/ай/ай! ку/ку! їй/Богу!            Б ха/ха/ха! го/ді! ов/ва!
В  їй/бо! а/гов! ге/й!                                   Г їй/право! тьох! ну/ну!(0,5б.)
ІІ  рівень
Завдання 13-16 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник,
 позначений БУКВОЮ
13.Установіть відповідність між сполучниками підрядності та прикладами(1б.):
1 сполучники причини
2 сполучники мети
3 сполучники часу
4 сполучники умовні
А якщо, якби, коли б
Б бо, тому що, через те що
В як тільки, як, коли, поки
Г щоб, для того щоб
Д що, щоб, неначе
14.Установіть відповідність між частиною мови та прикладом(1б.):
1 сполучники
2 прийменники
3 частки
4 вигуки

А поки, але, та
Б біля, за, над
В десь, там, тут
Г ай! га! браво! Боже!
Д  не, ні, ані
15.Установіть відповідність між правописом часток та прикладами(1б.):
1 пишуться разом
2 пишуться через дефіс
3 пишуться окремо
А немов/би, начеб/то,немовби/то
Б чекай/но, тому/то, знайшов/таки
В поки/що, навряд/чи, дарма/що
16.Установіть відповідність між синонімічними прийменниками(1б.):
1 навздогін
2 поряд
3 протягом
4 біля

А між
Б близько
В слідом за
Г упродовж
Д поруч
17. Запишіть речення, розставивши пропущені розділові знаки. Надпишіть над кожним словом, якою  частиною мови воно є (2б.):
Повітря густо нагріте пекучим сонцем ворушиться наче по ньому пробігають хмари

Прийменник. Сполучник. Частка. Вигук
ІІ варіант
І рівень
Прочитайте текст і виконайте завдання 1─ 4.
[1] Лисиця стрибнула через пліт і, щоб (не)послизнутися, ухоплася за Терен.  [2] Обідравши собі лапу і погано почуваючись, почала дорікати Тернові, що він завдав їй ще більшого (не)щастя . [3]Вона ж у біді шукала ще більшого порятунку. [4] Терен заперечив: «Ой, як же ти помилилася, надумавши вхопитися за мене, кои я сам звик до всіх чіплятися». [5] Трапляються такі (не)розсудливі люди, що вдаються по допомогу до тих, для кого природніша річ шкодити.
Завдання 1─ 4 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь
1.Частку не пишемо окремо в  слові
А (не)послизнутися Б (не)щастя              В (не)розсудливі (0,5 б.).
2. Вигук ужито в реченні
А 1                  Б 2                  В 3                 Г 4(0,5 б.).
3. ЩО  в п’ятому реченні виступає
А сполучником                    Б сполучним словом  (0,5 б.).
4. Прийменника немає  в реченні
А 2                  Б 3                  В 4                 Г 5(0,5 б.).
Завдання 5─ 12 мають по чотири варіанти відповіді,                                                    серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ
5. Усі  прийменники пишуться окремо в рядку
А   по/ряд, за/для, о/крім, відповідно/до, з/поміж
Б   із/за, під/час, по/серед, по/при, з/середини
В   на/вкруг, по/переду, по/руч, по/заду, не/залежно/від
Г   з/метою, у/результаті, у/зв’язку/з, згідно/з
(0.5б.)
6. Прийменником є виділене слово в реченні
А   Я люблю свій рідний край.                 Б   Пісне, серця мого не край!
В   Посадила край дороги тополю.        Г  Як пахнуть квітами простори.
(0.5б.)
7. Усі слова з частками слід писати окремо в рядку
А  будь/кого, не/писав, ні/що                   Б казна/як, як/то, як/небудь
В що/небудь, сказав/би, хай/живе           Г нехай/іде, ти/ж, таки/взяли
(0.5б.)
8. Через дефіс пишуться вигуки в рядку
А добри/день, на/добраніч, слава/Богу  Б а/а/ах, но/о/о, киць/киць, ой/ой
В кру/кру, їй/Богу, на/здоров’я                            Г будьте/ здорові, до/побачення
(0.5б.)
9.Сурядними є всі сполучники в рядку
А  але, проте, зате                           Б  поки, але, та
В  тому що, і, коли                         Г  бо, та, тому що(0.5б.)
10. Підрядними є всі сполучники в рядку
А  і, проте, коли                   Б  коли, але, та
В  а, зате, і                            Г  якщо, якби, коли (0.5б.)
11. Прийменник ужито в рядку
А футбол або хокей                                   Б стрибнув через рів
В невеликий, але зручний              Г не добрий, а злий (0.5б.)
12 . Обидві частки пишуться через дефіс в рядку
            А нехай/готує, тому/то                              Б що/сили, знайшов/таки
В бозна/чому, читай/но                             Г таки/знайшов, бозна/чому (0.5б.)

ІІ  рівень
Завдання 13-16 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ
13.Установіть відповідність між сполучниками підрядності та прикладами (1б.):
1 сполучники причини
2 сполучники мети
3 сполучники часу
4 сполучники порівняльні
А поки, коли, як тільки
Б оскільки, у зв'язку з тим що
В неначе, мовби, як
Г щоб, для того щоб
Д але, зате, проте
14.Установіть відповідність між частиною мови та прикладом(1б.):
1 сполучники
2 прийменники
3 частки
4 вигуки

А позаду, за, над
Б або, та, аби
В спасибі! рятуйте! браво! отакої!
Г хай, нехай, б
Д  звідти, там, тут
15.Установіть відповідність між правописом часток та прикладами(1б.):
1 пишуться разом
2 пишуться через дефіс
3 пишуться окремо
А навряд/чи, що/за, дарма/що, поки/що
Б казна/де, хтозна/що, тому/то, пiшов/таки
В що/дня, чим/дуж, анi/трохи
16.Установіть відповідність між прийменниками в словосполученнях та відмінками іменників (1б.):
1 родовий
2 давальний
3 знахідний
4 орудний
А навпереймі їй
Б пісня без слів
В крізь туман не видно
Г видніється  за лісом
Д стоїть на зупинці

ІІІ рівень
17. Запишіть речення, розставивши пропущені розділові знаки. Надпишіть над кожним словом, якою  частиною мови воно є (2б.):
Природа до всього   тривожно прислухаючись  чітко тримає над землею кожний звук   і дівочу пісню  і скрип воза  і клекіт чорногуза.



Немає коментарів:

Дописати коментар