12.10.2020.Дистанційне
навчання.
Виконайте
завдання.
1.
Розподіли дієслова у
дві колонки: у І-шу – дієслова І дієвідміни, 2-гу – дієслова ІІ-ї дієвідміни.
Знати,
тесати, зварити, бачити, крутити, зчесати, веліти, сипати, знаходити,
визначити, спитати, сердитися, різати, скоїти, аргументувати, мовчати, навчати,
читати, писати, малювати.
І дієвідміна |
ІІ дієвідміна
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.
Вибірково-пошукова
робота
Завдання: випиши у 3 колонки дієслова з поданих речень.
Дієслова, що означають реальну дію (Дійсний спосіб) |
Дієслова, що означають не реальну, а бажану, можливу
дію (Умовний) |
Дієслова, що виражають спонукання до дії (Наказовий) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Без
людської праці вся земля заросла б бур’яном. Книжку читай – розуму набувай.
Візьмись за діло з розумом – і сніг запалає. Не зарікайся всього робити, тільки
зарікайся своє вухо відкусити. Живи своїм розумом, але звіряйся з чужим. Було б
бажання, а розум знайдеться.
3.
З поданого тексту випиши у дві колонки особові та безособові дієслова. Яку стилістичну роль
виконують безособові дієслова?
Цю історію
хочеться казати найдорожчими словами , що даються людині в рідкі, неповторні
години.
Хочеться кожне
слово помити в українській криниці, де дівчина воду брала, і поставити слова
чистими рядами, щоб незабутнє вигравало в них, як сонце на Великдень, і
радувало людські серця у великі й важкі часи
Особові дієслова |
Безособові дієслова |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Із пісенних скарбів. Іван Франко
«Захар Беркут»
Варіант 2
І рівень
Завдання 1─ 12 мають по чотири варіанти
відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь.
1. До соціально-побутових пісень
належать усі пісні в рядку:
А
кріпацькі, чумацькі, весільні; Б веснянки, щедрівки, колядки;
В рекрутські, наймитські, заробітчанські;
Г козацькі, чумацькі, колискові.
(0,5б.)
2. Пафос твору- це…:
А провідна ідея твору;
Б натхнення, пристрасне
переживання душевного піднесення, викликане певною ідеєю чи подією;
В коло подій,
життєвих явищ, представлені в художньому творі;
Г те, заради
чого його було створено художній твір. (0,5б.)
3. Про кого думав Захар Беркут, відмовляючись обміняти сина на
звільнення монголів?
А про Максима; Б про Мирославу;
В про Тугара Вовка; Г про народ. (0,5б.)
4. Традиційна коломийка складається із….строфи:
А
дворядкової; Б
чотирирядкової;
В трирядкової ; Г шестирядкової.
(0,5б.)
5. Визначте перший рядок коломийок
«Дозвілля молоді»:
А
«Щось я така охочая в неділю до танців»;
Б
«Кожен так собі співає, як йому на душі»;
В
«Бо вже мене, молодого, болить попід груди»;
Г «Зрубав хлопець калиноньку та зробив сопілку».
(0,5б.)
6.
У якій послідовності здебільшого розміщено сюжетні
елементи в художньому творі?
А зав'язка
— розвиток дії — кульмінація — розв`язка — експозиція;
Б зав'язка — розвиток дії —
кульмінація — експозиція — розв'язка;
В експозиція — зав'язка — розв'язка
— розвиток дії — кульмінація;
Г експозиція — зав'язка — розвиток
дії — кульмінація — розв'язка. (0,5б.)
7. Який птах викрав миленького від
молодиці («Жартівливі коломийки»)?
А грак ; Б ворон; В орел; Г яструб. (0,5б.)
8.
У якому столітті відбувалися події, описані в повісті«Захар Беркут» Івана Франка?
А у XII ст.; Б
у XIII ст.; В у XIV ст.; Г
у XV ст. (0,5б.)
9. Укажіть, що зображується в
суспільно-побутових піснях:
А
почуття закоханих людей; Б
картини природи;
В соціальні явища, думки та настрої, пов’язані з
ними;
Г
незвичайні пригоди казкових героїв. (0,5б.)
10. Укажіть, яку лексику часто
використовують автори історичних повістей, зокрема І. Франко:
А технічні терміни; Б слова іншомовного походження;
В
застарілі слова; Г
неологізми. (0,5б.)
11. Пісня «Ой на горі та женці жнуть»
належить:
А до козацьких;
В
до бурлацьких;
Б
до чумацьких; Г
до жартівливих. (0,5б.)
12. Сагайдачного в
пісні «Ой на горі та женці жнуть»
названо:
А розгубленим; Б байдужим; В необачним; Г
стривоженим. (0,5б.)
ІІ рівень
Завдання 13-16 передбачають установлення
відповідності.
До
кожного рядка, позначеного БУКВОЮ, доберіть відповідник, позначений ЦИФРОЮ
13. Установіть відповідність між
митцями та видами мистецтва, до яких вони належать(1б.):
А Ліна Костенко Б Микола Глущенко В Микола Лисенко Г Богдан Ступка
|
1
кіно 2
музика 3
література 4
живопис 5
скульптура |
14.
Установіть відповідність між героями повісті «Захар Беркут» Івана
Франка та їхніми міркуваннями(1б.):
А Максим Б Бурунда-бегадир В Тугар Вовк Г Захар Беркут
|
1 «Вибору немає. Берімо поміч, де її знайдемо.» 2 «Великої сили великого Чінгісхана ми не лякаємось. Вона може нас зробити
трупами, але не зробить нас рабами.» 3 «Сонце, я поклоняюсь тобі, як діди
наші тобі поклонялись, і молюсь до тебе всім серцем: дай нам побідити!» 4 «Усе хитро ти говориш, щоб відвернути мій гнів, аби скинути з себе вину!
Ти запровадив нас сюди, ти мусиш і вивести нас, і то зараз, завтра, без
страти часу й людей!.. Так мусить статись, або горе тобі!» |
15. Установіть відповідність між художніми
засобами та їхніми назвами(1б.):
А «По діброві вітер
виє,гуляє по полю…» Б «Кругом
поле, як те море…» В «…не щебече соловейко в лузі над водою, не
співає чорнобрива, стоя під вербою.» Г «Тополя тонка, гнучка…» |
1 метафора 2 порівняння 3 художній паралелізм 4 епітет 5 риторичне звертання |
16. Установіть відповідність між
назвами пісень та цитатами(1б.):
А «Гомін, гомін по
діброві» Б «Ой у степу
криниченька» В «Стоїть явір над
водою» Г «Ой на горі та й
женці жнуть» |
1 « Іди, сину, геть від мене — 2 «Будуть пташки прилітати 3 « Мені з жінкою не возиться; 4 «Воли ревуть, води не п’ють. |
ІІІ рівень
Завдання
17 (творчого характеру)
17. Виконайте одне із завдань(2б.).
·
Напишіть твір-мініатюру «Сила народу — в
його єдності (за повістю І.
Франка «Захар Беркут»)»
·
Напишіть твір-мініатюру «У
піснях – історія мого народу»
·
Опишіть свої враження від козацької пісні, що
запам’яталася вам найбільше.
·
Порівняйте козацькі та чумацькі пісні, визначте спільне
та відмінне в них.
1.Апостроф пишеться в усіх словах рядка
А. Інтерв…ю, пів…юрти, духм…яний, арф…яр.
Б. Дит…ясла, торф…яний, верб..я, В..ячеслав.
В.. Б…юджет, з…являтися, п…єдестал, цв…ях.
Г. Різдв…яний, екстер…єр, бур…ян, подвір…я.
Д. Мін…юст, пан…європейський, трав…янистий, фой…є.
2.Апостроф пишеться в усіх словах рядка
А. П…ятсот,
моркв…яний, дзв…якнути, ф…юзеляж.
Б. Миш…як,
підрум…ялений, з…являтися, св…ято.
В. Ад…юнктура,
любов…ю, інтерв…ю, між…ярусний.
Г. Цв…яшок,
мавп…ячий, сузір…я, Х…юстон.
Д. Валер…ян,
Лук…ян, солов…їний, різьб…яр.
3. .М’який знак на місці пропуску не
пишеться в усіх словах рядка
А. Порт…єра, сен…йор,
порад…те, Галин…ці.
Б. Дитин…ці, тон…ший,
промін…чик, піс…ня.
В. Т…мяний,
мален…кий, лял…ці, каз…ці.
Г. Смієш…ся,
голубон…ці, велетен…ський, сяд…те.
Д. Посун…ся, куз…ня,
ател…є, син…ка.
4.М’який знак на місці пропуску не
пишеться в усіх словах рядка
А. Батал…йон, ремін…чик, Гор…кий, він…ця.
Б. Кружал…це, граєш…ся, сміют…ся, кобзар… .
В. Уман…ський, мен…ший, сопіл…ці, кур…йозний.
Г. Л…лєш, жен…шень, нян…чити, спіл…ник.
Д. Париз…кий, памороз…, міл…йон, дон…чин.
5.З великої літери
пишеться кожне слово рядка
А. чумацький шлях, всесвітня рада миру, день учителя,
гнідко.
Б. європейське економічне товариство, верховна рада
україни, шевченківська премія,
мати божа.
В. організація об’єднаних націй,
святий дух, кабінет міністрів україни,
святе письмо.
Г. великдень, південне полісся, збройні сили україни,
народний артист україни.
6.З великої літери
пишеться кожне слово рядка
А. рада Європи, новий рік, полтавська міська рада,
західна Україна.
Б. гельсінська спілка, полтавська гімназія №6,
громадянська війна, Закарпаття.
В. друга світова війна, великий віз, міжнародний комітет червоного хреста, євангеліє.
Г. різдво христове, оріон, холодний яр, рада європи,
верховний суд україни.
7. .Суфікс –зьк пишеться в кожному слові рядка
А. Ри..ький, пари…ький, гали…ький, полтав…кий.
Б. Гадя…ький, золотоні…ький, коза…ький, чува…ький.
В. Фаши..ький,
пра..ький, вороне…ький, солда…ький.
Г. Францу…ький, гамбур…ький, вибор…ький, бу…ький.
8..Суфікс –цьк уживається в усіх словах рядка
А. Кремене…ький, кадя…ький, коза…ький, сива…ький.
Б. Молоде…ький, кріпа…ький, бас…ький, юна…ький.
В. Батра…ький, тка...ький, овру…ький,
лохви…ький.
Г. Дикан…ький, студен…ький, гайдама…ький, тюр…ький.
9.Спрощення в
групах приголосних на письмі відбувається в усіх словах рядка.
А. Гіган…ський,
ряс…ний, доблес…ний, безжаліс…но.
Б. Студен…ський, прої..ний, захис…ник, улес…ливий.
В. Аванпос…ний, тріс..нути, випус…ний, безжаліс…ний.
Г. Благовіс…ний, блис…нути, тиж…невий, кількіс…ний.
10..Подвоєння літер
відбувається в усіх словах рядка
А.
Роз…броєний, ас…иміляція, Керч..ю, Пікас…о.
Б.
Ін…овація, зран…я, козач…ина, ал…ея.
В.
Гол…андія, буд…зим, годин…ик, юн…ат.
Г.
інтел…ігенція, подорож…ю, облич…я, навман…я.
Д.
Бов…ан, рекрутч…ина, л…яний, Ган…ібал.
11. .Подвоєння
літер відбувається в усіх словах рядка
А. В…ічливість,
суд…я. волос..я, Ел…ада.
Б. Ліс…абон,
ел…ітний, л…єш, стат…я.
В.
Зран…я, незамін…ий, с…авець, ват… .
Г.
Пікас..о, примадон…а, Галич..ина, кут…я.
Д.
Багат..я, жовч…ю, нав…ипередки, пас…я.
12..Подвоєння літер
відбувається в усіх словах рядка
А. Притаман..ий, рот…ердамець,
буквен…ий, л….єш.
Б. шален…ий, хрещен…ий,
сумлін…я, жадан…ий.
В. Благословен…ий, попад…я,
розкіш…ю, антен…ий.
Г. Довгождан…ий, пташин…ий, страшен..ий, зміїн..ий.
Д. Здоровен…ий, туман…ий, оканя…ий, священ…ий.
13.Подвоєння літер відбувається в усіх словах рядка
А.
Ір…аціональний, військ..омат, солдатч…ина, Ган…ібал.
Б. Сю…реалізм,
контр…еволюція, Пікас..о, ман..а.
В. Брюс…ель,
клас.., Ніц…а, піц…а.
Г. Прус…ія,
Ген..адій, барок..о, піаніс..имо.
Д. Кас..а,
брут..о, шос…е, інтел..ігенція.
14..Літеру Е на
місці пропуску треба писати в усіх словах рядка.
А.
Л..вада, шел..ст, ч..рнетка, през..дент.
Б.
Кор….спондент, вет…ран, ап…льсин, р..жим.
В.
Д..мократія, к..шеня, л..генда, д…ректор.
Г.
Кор….дор, ч..мпіон, г..нерал, п…нал.
Д.
Кр…ниця, б…тон, т…раж, кал…ндар.
15..Літеру Е на
місці пропуску треба писати в усіх словах рядка.
А. Тр…вожний, з..леніти, вел..тень, в…селощі.
Б.
М…гдаль, кис..нь, с..зонний, мавп..ня.
В.
Б..нзин, д…када, д…легат, м…даль.
Г.
Ф..номен, д..ригент, дис..дент, р..читатив.
Д. П’єд..стал, ап…тит, п…ріжок, с…гнал.
16.Літеру С на
місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
А. ..тягування, ..тримувати, ..писати,
..казати
Б. ..фабрикувати, …шити, ..чистити, ..мити
В.
ро...пізнати, ..хоплений, …правіку, бе..чесний
Г. ..початку, ..худнути, ро...повісти,
бе..печний
17.Літеру С на
місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
А. ..коротити, ..мазати, ..економити,
..хитрити
Б. ..садити, ..зирнутися, ..фокусувати,
..полохати
В. ..хопити, ..тверджувати, ..фальшивити,
..хил
Г. ..чепити, …садити, ..коротити, ..хотіти
18.Літеру Е на
місці пропуску слід писати в усіх словах рядка
А. Пр..гіркий, пр..гірклий, пр..здоровий,
пр..сипати
Б. Пр..хилити, пр..пишний, пр..хід,
пр..в»янути
В. Пр..стол, пр..красний, пр..освященство,
пр..високо
Г.
пр..м»ятий, пр..глушити, пр..гарний, пр..пасований
Словосполучення |
Відповідь |
|
Словосполучення |
Відповідь |
Два поверхи |
двоповерховий |
П’ять поверхів |
п’ятиповерховий |
|
Три опори |
трьохопорний |
Сто грамів |
стограмовий |
|
Сто тисяч |
стотисячний |
Три дні |
триденний |
|
Чотири яруси |
чотириярусний |
Сім років |
семирічний |
|
Двісті пудів |
двохсотпудовий |
Три акти |
трьохактний |
|
Три сотні |
трьохсотий |
Сто тисяч |
стотисячний |
|
Вісім десятків |
вісімдесятий |
Двадцять років |
двадцятирічний |
|
Десять днів |
десятиденний |
П’ять десятків |
п’ятдесятий
|
|
Чотири роки |
чотирирічний |
Вісім ніг |
восьминогий |
|
П’ятсот днів |
п’ятисотденний |
Сто голосів |
стоголосий |
|
Три кути |
трикутник |
Шість крил |
шестикрилий |
|
Чотири грані |
чотиригранник |
Двісті тисяч |
двохсоттисячний |
Фразеологізм
|
Значення
|
1 грати першу скрипку
|
А бути лідером
|
2 двох слів не зв’яже
|
Б не вміти висловлюватися зв’язно
|
3 за сімома замками
|
В далеко заховане
|
4 в один голос
|
Г великий
|
Д разом
|
Немає коментарів:
Дописати коментар